torsdag 13 augusti 2009

Gränna/ Visingsö here we come!!

Kanon med dvd i bilen! Killarna är fullt upptagna med att titta på film i stället för att bråka med varann!=) Vi åkte hemifrån när vi hade ätit frukost o sett till alla djuren. Vi har så supersnälla vänner som ställer upp o tar hand om allt så att vi oxå kan få åka iväg på lite semester.
En vy ifrån husvagnen. Vi fick en plats vid vattnet!! Eftersom jag tog ett kort från detta fönster sist vi var iväg (Kolmården) tänkte jag att det måste vi ju ha igen h ih i!!

Två utav mina älsklingar.



T om jag fastande på bild. Har ett vakande öga på mina små i vattnet!


Badkille nr 1. Att de bara kom i!! Det var bara 18 grader så jag gick bara i till knäna!




Badkille nr 2.












Lite god mat när man är iväg på husvagnssemester. Lax o räkor blev det denna kväll!!









En dag tog vi en tur till Visingsö. Vi tog bilen över med båten så att vi kunde åka runt lite.






Killarna tyckte det var spännande att åka med färjan över.









Två goa killar!!=)











Sveriges största silvergran fanns här på Visingsö!!Vi kände oss rätt små bredvid denna bamse!










Vi var runt o tittade på olika ruiner från förr. De tyckte killarna var kul att få vara på samma plats som de gamla riddarna..... Här på Visingsö spelades ju filmen Arn in och det är ju härifrån handlingen är hämtad.












Mina ädla riddare!!!=)














Vi hade tur som kom precis till den nordligaste udden av ön när flygplan skulle lyfta. Det var en flygplansklubb som hade träff där.













Här har vi återigen en gammal byggnad som ligger nästan vid färjelägret. Det måste ha varit pampigt o vackert på den tiden det var i bruk, precis vid vattnet.















Innan båten skulle ta oss över till Gränna igen hann killarna med ett dopp! Men de doppade sig aldrig här kan jag ju ärligt säga. Det var svinkallt!!! De nöjde sig med att doppa fötterna lite!

















Jag måste ju avsluta det hela med en polkagrisbild!!! O den fick bli på min älskling!=) Jag glömde precis bort att ta kort när vi var inne i polkagrisbutikerna i Gränna. Man kunde ju se på när de tillverkade polkagrisar i alla möjliga färger o former. Spännade att få se hur de slänger upp "degen" på en krok för att få till den rätta konsistensen. På endel ställen hade de maskiner till det istället.
Vi var även in till Jönköping o köpcentret A6 och shoppade lite en dag.
Rekommenderar detta resmål till andra barnfamiljer. Lagom långt dit o lagom stort att hinna se allt på en helg.

















1 kommentar: