söndag 6 september 2009

Naturens skatter

För ett tag sedan när vi var i skogen hittade vi denna björk med en lustig utväxt på sig! Den gick runt trädet på andra sidan t om. Killarna tyckte det såg kul ut!
Just nu när hösten nalkas finns det mycket skatter i skogen. Svamp b la. Både ätlig...


...och icke ätlig! Men underbart vacker mot den gröna mossan!


Vi har även hittat björnbär i en hage. Mmmm så gott! Men jobbiga att plocka för alla taggar!



Snacka om olika storlekar och färger på äggen! Vi fick för ett tag sedan detta stora, nästan vita jätteägg till vänster! Det högra är normalstort ägg. Det är alltid lika roligt att gå ut i hönsgården och hämta äggen! Det tycker även killarna, som ibland blir rädda för dem när de kommer för nära!
Nu nalkas hösten med sin höga luft och underbara färger! Faktiskt rätt mysigt! Börja tända ljus inne och krypa upp i soffan med en filt! Längtar:)


2 kommentarer:

  1. jo jag tänkte ju köpa mer nät & sätta upp men sen va dom ju så duktiga så jag trodde inte att de behövdes... där fick jag! haha

    ja, de där med att de är höst & långärmat har jag inte ens täknt på. smart! :)

    synd på friskis... hade varit kul om vi kunde gått tillsammans, jag behöver ju push hjälp:P

    SvaraRadera
  2. Ja, det är roligt när man gör saker själv. Man känner sig så stolt då! Jag vågade inte säga det idag, men det syns att du har gått ner i vikt :)

    SvaraRadera