onsdag 18 februari 2009

En sjuklings funderingar

Usch o fy!! Varför ska man vara sjuk?! Jag är väldigt sällan sjuk! Men den här gången har jag verkligen åkt dit.
Var ju hemma från jobbet några dagar förra veckan för att jag inte var pigg. Och så åkte jag på förkylning då. Jobbade i måndags på halvfart och sen på kvällen fick jag världens frossa och frös som en ....ja, jag vet inte vad. Kunde inte räta på kroppen och gick som en gammal gumma o sa godnatt till killarna. De skrattade o tyckte det såg roligt ut samtidigt som de tyckte synd om mamma som var dålig. Tog då tempen och hade då fått feber.
Febern var över dagen efter men då hade jag fått nackspärr i stället!! Hade bara mötestid på jobbet så jag pallrade mig dit i alla fall.
Sen ska jag ju egentligen jobba i morgon men det kommer inte att gå med min nacke!! Sitter här nu med min vetekudde, över nacken, som är nästan skållhet. Men så skönt! Den har gjort underverk sen i morse.
Jag vill ju bli pigg nu tills vi ska åka till Stockholm. Vi ska äntligen åka dit och gå på Naturhistoriska museèt. Emil är ju så väldigt intresserad utav dinosaurier och det finns ju mycket om det där. Så vi har bokat in oss på hotell mitt i Stockholm fredag till söndag. Hoppas verkligen att det ska bli kul!
Vi får se om jag hinner skriva mer här innan vi åker, annars lovar jag att det kommer in rapport om hur vi har haft det på vår lilla semester.
Smittofria kramar från mig !!

2 kommentarer:

  1. åh vad kul med stockholm! hoppas du kryar på dig nu inför resan! kram ida

    SvaraRadera
  2. TREVLIG RESA.HA EN ROLIG HELG I STHLM.
    KRYA PÅ DEJ EVELYN.
    KRAM GUGGE.

    SvaraRadera