onsdag 11 februari 2009

Hundutställning i Åseda



Jag måste ju bara berätta att Björn o jag var ju på hundutställning med Cinto för första gången i söndags. Pojkarna sov över hos mormor o Gert på Öland. Och det kan man ju säga så här i efterhand var himla tur, för detta tog hela dagen!


Vi var på plats redan kl 8:15 denna kalla dag. Där var det dessutom snö.


Cinto tyckte det var spännande med alla hundar överallt. Men han var jätteduktig o skötte sig kanon.


Han skulle möta 2 andra juniorhanar. Det gick över förväntan, han blev etta o fick ett CK. Alltså skulle han gå vidare o möta alla de vuna gråhundarna. Ja, jag kanske ska berätta det oxå att Cinto är en norsk älghund, grå, eller som man i folktal säger gråhund!


Tror ni inte att han vann över dem oxå! Så nu var det bara o vänta in den bästa tiken. Och tävla mot den då! Björn o jag satt leende, i chock!


Ja, vad tror ni händer sen då!? Jo, han kammar hem ett BIR. Alltså bäst i ras. Han slog ut tiken oxå!!! NU var vi ännu mer chockade Björn o jag. Cinto var lugn som en filbunke och undrade nog mest var vi gjorde där.


Efter detta pris så blev vi ombedda att vänta tills alla de andra raserna var färdiga, så skulle vi möta deras bästa hundar. Vi gjorde så o höll på att fysa ihjäl på kuppen. Det var svinkallt där i ridhuset vi var i. Men det var värt att frysa - Cinto tog hem allt till slut han blev BIS- bäst i show!!!!!!!


Snacka om stolta ägare till denna lilla juniorhund som slog ut ca 150 st hundar.!! GUTT!!!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar