onsdag 1 april 2009

En evig väntan!





Skepp ohoj!!

I måndags åkte killarna och jag in till Nybro djurklinik med Herr Morris. Han skulle kastreras nämligen. Han fick inte äta något efter kl 20:00 kvällen innan heller. Mmmm, just det!! Lätt att fixa det med en utekatt som går som han vill. Vi var ute kl 18 redan o letade efter honom. Inte ett morrhår syntes till!! Efter ytterligare 2 timmar gav vi upp och gick ut lite sporadiskt då o då istället. Typiskt, tänkte vi ju då så klart. Nu när vi väl hade kommit till skott med detta så kommer han inte. Men sen strax efter 22 dök han upp som tur väl var. Tack, tack!!

Vi skulle lämna in honom mellan kl 8 och 8:30 på morgonen o sen hämta honom kl 14:30. Tänkte att det blir ju kanon eftersom att jag skulle börja jobba kl 16. Ja, just det ja! Det kunde ju jag tro!! När kl. var strax efter 15:30 då började Herr Morris äntligen vakna till och vi fick ta hem honom. Snacka om panik hem och till jobbet!! Jag ville ju inte missa denna jobbardag heller nu när jag har varit hemma så länge med Viktor. Och ja, Emil har ju fått det rejält nu oxå!! Så jag ville verkligen jobba nu!! Men det gick bra!!

Under tiden vi väntade på att Herr Morris skulle vakna så åkte vi till Svartegöl och den nya båten de har byggt upp där för alla barn. Vi har ju åkt förbi där många gånger men aldrig haft tid att stanna där o leka. Så nu äntligen gick killarna ombord som ni ser på bilderna. Det är ju tur att man har kamera i mobilen nu för tiden. Då kan man ju ta kort när man vill!!

Hej då på er landkrabbor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar