torsdag 7 maj 2009

Lite av varje!

Idag har jag jobbat först till 14:30. Sedan hämtade jag mina gosekillar på fritids o på dagis.
Emils fröken haffade mig i korridoren när vi skulle gå. Hon berömde Emil väldigt för att han varit så duktig och visat och berättat om olika lantbruksmaskiner idag. Det hade visst varit väldigt pedagogiskt!! Han har nämligen tagit med sig olika maskiner hemifrån(leksaker alltså) och visat upp. Fröken bad honom göra det för de håller på med ett tema i skolan om bondgården. Han hade varit såååå duktig på att förklara och visa hur allt gick till och vad man använde de olika maskinerna till. Nu ville årskurs 2- fröknarna låna Emil så han får visa dem oxå ha ha!! Tror du man blir stolt eller!!
Viktor hade en kompis med sig hem så de lekte en stund.
Vi har hunnit klippa gräset och rensat i rosrabatten oxå. Tänk vad man kan hitta djur i jorden som är så intressanta för små fingrar och ögon. Viktor satt länge och tittade på allt som kom fram o kröp.
I morgon är det Nybro marknad. Jag slutar kl 15 och sedan ska hela familjen åka ner på marknaden. Ronja kommer till oss oxå denna helgen. Det ska bli kul för det var länge sedan!

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar