onsdag 6 maj 2009

Strömmingsfiske



Vi har varit i Karlskrona och fiskat strömming. Ja, vi försökte att göra det men det ville inte nappa så bra! Varken familjen Ekbring eller vi kunda skryta med fångsten. Det blev några i alla fall!!
De andra som hade kommit innan oss håvade in fisk efter fisk efter fisk....
Tydligen stod de på ett bättre ställe i mitten av bron. Men, men det var kul med en utflykt bara!!
Som ni ser så var det ju inte så lätt att hitta ngt bra ställe att sitta på eftersom det bara var en massa stenar vid sidan om bron. När vi hade provat fiskelyckan på den ena sidan en stund gick vi över på den andra. Och det var som att gå ifrån vinter till sommar direkt ha ha!! Det blåste ju så kallt och ingen sol där vi stod först. Sedan fick vi klä av oss när vi kom till solen!!






Björn har fått napp!
Tuffa killar!!





Viktor håller upp fisken Emil fick!




1 kommentar:

  1. Hej, jättekul att se din blogg. Åh vilka minnen jag får när jag ser bilderna från strömmingsfisket. Det var vi alltid iväg och gjorde när jag var mindre, men jag har inte fiskat där en gång i vuxen ålder, skäms på mig. Mysiga minnen ger det i alla fall. Ha det gott, Linda L

    SvaraRadera