måndag 5 oktober 2009

Blandad kompott!!

Här kommer nu lite av varje som vi har pysslat med den sista tiden!!

Pojkarna o jag har plockat ännu mera björnbär. Framöver kommer dessa bär att bli sylt! Kanongott till glass!!
Emil har haft avslutning på fotbollscupen. Här poserar nästan hela laget inför prisutdelningen. Emil är nr 3 från höger.


En stolt Emil får sin medalj. Alla killarna tyckte att det var jättekul att få medalj efter matchen.


Lille Viktor har tappat sin första tand - äntligen. Den var lös i flera veckor men vi fick ej peta på den. Han tappade den till slut på sin fotbollsträning. Det blir lätt att komma ihåg när han tappade första för det var på kusin Morgans födelsedag!! Kortet är taget dagen efter om ni undrar på datumet hi hi!! Vi har alltså oxå hunnit med att vara på hans 9-års kalas oxå. Jättegod mat som alltid där. Tyvärr hade jag inte kameran med mig då.




Tandféen har lagt en peng i glaset oxå!! Sen stoppas tanden i den fina asken för just Viktors tänder. Det står Viktor på andra sidan om asken. Emil har en han oxå.


Förra helgen var vi och åt god mat på en restaurang i Nybro och sedan hade vi en överraskning till killarna. Vi berättade det på morgonen o när vi åt middag fick de ledtrådar. Emil knäckte gåtan när han hade, något runt o man ska använda 3 fingrar! Jag hade bokat in oss i bowlinghallen på eftermiddagen. De blev superglada när de kom på att det var bowling som var överraskningen. Så hela familjen var o bowlade. Pappa har ju aldrig varit med förrut o just det tyckte killarna var extra kul!! Härlig avslutning på den helgen.






Vi har gjort höstfint på trappan oxå. Jag har ännu inte köpt några höstblommor att sätta ute för mina andra blommar för fullt ännu.






Det går jättebra med viktnedgången. Hade en svacka förrförra veckan då jag ej kunde gå på mötet innan. Inte bra när man inte följer sin checklista i början. Äter man för mycket eller kanske för lite så blir det inget bra resultat i slutändan. Men jag har minskat 6 cm runt midjan redan o det märker jag i byxorna. Denna veckan kommer det nog att bli ett kanonresultat igen på vågen!! Häromdagen åt Björn o jag denna goda bakad potatis med kräftstjärtar! Mmmmm!
Tack o hej för mig för denna gång!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar