tisdag 31 augusti 2010

Loppis i Kalmar Folkets park


Emil och jag stod på loppis i söndags. Han var så förväntansfull på lördagkvällen när vi packade ner allt som förhoppningsvis skulle få nya ägare.Redan strax efter kl 8 var vi på plats och började plocka upp allt vi hade med oss. Då fanns det mycket folk redan som kommit.
Jag gick inte runt alls och kikade denna gången för jag skulle minsann inte köpa ngt hade jag bestämt mig för innan.
Däremot köpte Björn en saftkanna i glas och en ostkupa (Tupperware) för 30 kr tillsammans.

VIktor och Björn var på Flygsfors marknad innan de dök upp hos oss och gjorde oss sällskap. Denna bondgård,,för 80 kr,hade Viktor med sig hem + en massa djur till.

Här har endel utav djuren fått träffa de "gamla" djuren i ladugården de hade innan.

Emil han hittade snabbt något han ville visa mig när vi plockat upp allt på vårt bord.6 st Sagan om Ringen-figurer fanns det! De var jättefina och han fick dem för en hundring! En överlycklig son var mycket nöjd över dagen. Och det var jag oxå!! Vi sålde för strax över 1000 kr. Inte dåligt för att vara första gången.De hamnade i reskassan. Detta firade hela familjen tillsammans på en kinarestaurang innan vi åkte hem.

1 kommentar:

  1. Jag har också tänkt stå på loppis nån gång.Hör av er nästa gång.Kul att Emil o Viktor hittade lite billiga
    grejer.Kram.

    SvaraRadera