måndag 9 mars 2009

"Hälgmiddag"

Det är ju tur att Jessica ser glad ut i allafall ha ha!!

Alla fyra grabbarna pausar med att smaska på kladdkaka.
I lördags kväll kom familjen Håkansson/Sundin på middag. Vi blev bjudna på så god middag hos dem för ett bra tag sedan, eller som Jessica o Björn säger- härom dagen!! Nu tänkte vi att vi skulle bjuda dem på nått annat som de inte äter så ofta. Så det blev älgstek med hasselbackspotatis. Här hemma kallar vi dem för chipspotatis! Nu Jessica får du göra dessa jämnt ha ha!!
Till förrätt blev det 4 olika snittar med en god drink till.
Vi avslutade det hela med en kladdkaka till alla barns förtjusning. Hrm, vi är väl alla barn så länge man känner sig som det ha ha!!
Nu kommer vi att jobba om varandra Jessica o jag på helgerna, men vi ska nog försöka pricka in lite goda middagar ändå tror jag!!
Annars har helgen varit lugn o skön. I fredags hämtade vi Emil kl 12:15 när han slutade skolan och Viktor som lekt med kompis, för att åka o handla i Kalmar. Björn var ledig nämligen. Självklart hamnade vi först på Ming Palace o åt en lika god buffé som vanligt. Att handla på tom mage är aldrig bra, eller hur!
I söndags var killarna o jag o hälsade på hos Gugge en stund. Hon blev klippt utav mig. Nej, jag är inte duktig på det!! Men Gugges hår är i allafall lättare att klippa för hon har inte spikrakt hår.
Det var trevligt att ses en stund för det var länge sen. Vi syns nog snart igen!
Ja, som ni märker hade vi det bra denna helg o träffade goda vänner.
Kram på er alla!


1 kommentar:

  1. Hej.Alla på jobbet tycker jag är fin i håret nu.
    Så du gjorde ett bra jobb.Kram Gugge.

    SvaraRadera