torsdag 19 mars 2009

Viktor sjuk

I går kväll upptäckte vi att Viktor hade fått små prickar i ansiktet o på magen o ryggen. Nu var det änligen dax för vattenkopparna!! Har väntat på detta sen i januari kan man säga. Då började det härja i skolan och på dagis.
Viktor tittade på sina prickar o ville vi skulle räkna dem. Så igår fick vi det till 18 st. Idag har han långt över 50 st! Det är som om de kommer upp när man sitter o tittar på dem!!
Syns inte så mycket på kortet jag tagit men tittar man noga så har han några på magen o i ansiktet. Får väl återkomma med fler bilder sen om det kommer fler. Nu vid middagstid har de börjat att klia lite.
Har ringt VDC om medicin för klåda så jag ska hämta det efter kl 15 idag. Tänkte att det är lika bra att ta hem det nu innan helgen kommer och vi inte har möjlighet att få något om det börjar klia nått fruktansvärt.
Nu kommer snart Emil hem ifrån skolan så jag får väl spana in honom igen på kroppen ifall att det har kommit några på honom oxå.

Förresten, det har kommit många förslag på min hemlis!!
Tänkte eventuellt ha ett litet pris till den som kommer närmast svaret på min hemlis hi hi !! Men då får man begränsa sina funderingar och inte bombadera mig med olika förslag, hrmmm hör du det Ida!! Ha ha!!

Kram på er allihopa och i morgon är det fredag !!

2 kommentarer:

  1. haha. men jag tog ju tillbaka alla min o gav min slutgiltiga. okej. synd om pojkarna e sjuka nu då till den stora dagen ;)

    SvaraRadera
  2. STACKARS VIKTOR SOM ÄR SJUK.KRAM FRÅN GUGGE.

    SvaraRadera