onsdag 18 mars 2009

Hemlis!!

Hejsan hoppsan!
Nu är snart våren här! Ja, det hoppas väl alla i alla fall. Att vakna upp och upptäcka att solen är framme och att alla fåglarna kvittrar på morgonen, då är det härligt!! Vi har en väldigt morgonpigg unge i det här huset - Viktor!! Han vaknade innan jag skulle väcka Emil idag. Det har hänt förrut men oftast så vaknar han i alla fall innan Emil hinner ut till skolbussen. Bussen kommer kl 7:15!! En annan tänker ju så klart, att vad ska han upp om?! Han som får ligga o sova en stund till! Men , men, han ska bara upp!! Det är ju lovande i och för sig när han oxå ska börja skolan till hösten!

Idag ska jag se om jag hinner ut och räfsa bort lite löv i trädgården innan jag ska till jobbet. Det är bara möte där idag. Tråkigt att behöva åka till jobbet bara för en mötestid. Hade ju hellre jobbat hela dagen i stället när man ändå ska dit!I vanliga fall brukar vi inte behöva räfsa löv på våren. Men vi fuskade i höstas och det straffar sig ju. Det mesta löven fick vi bort men det finns en hel del kvar. Vi har ju stora lönnlöv här som inte vill förmultna heller. Kanske hittar vi, Viktor o jag, något vårtecken som vill titta fram under löven! Tror ni jag kan få det att låta spännande för en 5-åring som troligtvis hellre sitter inne vid tv-spelet hi hi!!?

Både Björn och jag är duktiga och står på våran nya träningsmaskin varje dag nu. Blev faktiskt lite snopen när Björn skickade sms till mig i går kväll när jag jobbade, att han hade tränat!! Vore kul om han oxå verkligen försökte komma ner i vikt! Det är ju bara en vinst i det! Läste i tidningen idag, att har man högt BMI så kan man förlora upp till 8-10 år av sin livstid!! Det låter ju inte kul precis! Jag vill ju uppleva alla barnbarn jag ska få hi hi!!

Måste försöka träffa brossan och hans familj i Fågelmara. Vi har ju inte varit och tittat på det lilla nya underverket Noel som kom med storken till deras familj den 4 februari. Vi har ju varit sjuka och de har varit sjuka så det har inte blivit av ännu. Ska se om vi kan få till en dag nu framöver!! Det är ju bra och himla kul att följa storasyster Isabelle och Noel på deras blogg i alla fall. Alltid roligt att se lite kort på dem!

Börjar ni undra nu om jag inte ska komma till den där hemlisen snart, som rubriken skvallrar om redan!? Ha ha det är roligt att hålla er på sträckbänken!!Men ja, ja ni ska få reda på det!! Eller inte riktigt egentligen! Ni får reda på vad det är exakt på fredag, det kan jag lova i alla fall!! Men det är något som handlar om våran familj här i Norrbäck. Det kommer att hända lite här framöver. Mer säger jag inte ännu. Åh, vad det skulle vara kul att se alla era tankar och funderingar som börjar ploppa upp i era hjärnor nu hi hi!! Ni får gärna säga eller skriva ner vad ni tror att det är, men jag säger inget förrän på fredag eftermiddag/kväll.

Ha en skön dag idag i solen! Många kramar från Evelyn

1 kommentar:

  1. Ni ska väl gifta er eller kommer det snart en lillasyster.Haha.Kram.

    SvaraRadera