torsdag 4 juni 2009

BB


Den 1 juni upptäckte jag att Grållan höll på att föda sina kattungar i källaren. Då hade hon fött ut en precis. När jag senare tittade till henne igen hade det kommit en till liten krabat. Killarna tyckte så klart att det var jättespännade. Viktor o jag satt kvar en stund hos Grållan och vi fick då se när unge nr 3 tittade fram. Tänk att få uppleva detta! Grållan brukar alltid lägga sina ungar på gömda ställen. Vi trodde faktiskt inte att hon skulle ha fler ungar nu eftersom att hon är jättegammal och inte la någon kull förra året. Men tji fick vi!! Tillslut blev det fyra kattungar! En är grå och lite vit på bröstet, en är grå med vitt i ansiktet och på tassarna, en är grårandig som Grållan ungefär och den siste är svart, brun o vit. Nu ska vi bara se om vi kan få dem borttingade oxå! Jag vet i skrivandes stund inte någon som vill ha katt just nu tyvärr! Men är det någon som är intresserad så hör av er så fort som! De kostar 2 kr st - 50 öre tassen! Man ska ju inte ge bort säger de ju för det kan bringa otur! Jag lägger upp mer bilder på dem senare när de öppnat ögonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar